maandag 7 juli 2014

TAG: WHY DO YOU WEAR MAKE-UP?





Ik ben dol op tags! Ik lees ze graag en vandaag vond ik het wel een leuk idee om er zelf ook eentje te gaan doen. Ik heb, na lang denken, uiteindelijk gekozen voor de 'Why do you wear make-up?' tag. Er waren zo veel leuke tags en ik kon echt niet kiezen, maar op deze tag vragen wist ik alle antwoorden! Ook al ben ik nog niet zo lang begonnen in het ontdekken van make-up, vind ik het zelf een heel leuk onderwerp en een leuke bezigheid;). In sommige tags komen vragen die ik soms echt niet kan beantwoorden, heel gek, ik weet het. Maar goed, ik heb dus gekozen voor deze tag en ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Veel leesplezier!



1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?
Ik zit nu in de derde klas en ga na de zomervakantie naar de vierde. Ik begon denk ik in 2008/2009 met make-up dragen. Ik zat toen in groep acht en ik begon heel subtiel met alleen een beetje mascara. Later in de brugklas vond ik oogpotlood al een hele grote stap en durfde ik bijna niet op te doen. In de tweede droeg ik niet veel meer dan mascara en oogpotlood. Maar toen ontdekte ik beautybloggers en veel beauty-youtubers. Ik begon steeds meer interesse te krijgen in make-up. Ik ben toen ook poeder en blush gaan dragen. Toen ik in de derde kwam ging ik pas echt concealer, eyeliner en wenkbrauw poeder op doen. Dus ik begon in stapjes eigenlijk.


2. Hoe voel je je zonder make-up?
Anders, soms ook wel kaal zonder make-up. En heel ongemakkelijk. Mensen kennen en zien mij altijd met make-up en als ik dan geen tijd of zin heb om make-up op te doen, en naar buiten ga zonder make-up schaam ik me echt. Ik voel me dan wel een beetje lelijk. Ook al heb ik in de ochtend maar 5 minuten om me klaar te maken, zorg ik dan mijn make-up wel gedaan is! Echt erg eigenlijk, want opzich heb ik niet zo'n erge huid. Ik heb een egale huid en nooit puistjes. Maar het ligt ook meer aan mijn ogen. Want ik móét op z'n minst mascara en eyeliner op.
Als ik zo hoor wat ik nu allemaal opschrijf, vind ik het echt onzin. Maarja het is wel zoals ik het ervaar zonder make-up.

3. Wat vind je leuk aan make-up?
Je kan er van alles mee doen! Experimenteren vind ik echt leuk met make-up. Ik probeer steeds nieuwere dingen uit en het laat je gezicht er heel anders uitzien als je bepaalde technieken met bijvoorbeeld shapen probeert. Ook al ben je ziek of heb je super erge wallen onder je ogen, make-up helpt daar tegen en het laat je er nogmaals anders uit zien. Je kan er ook je creativiteit in kwijt. Je kan echt allerlei verschillende looks maken en met allemaal tinten en kleuren. Kortom ik krijg nooit genoeg van make-up denk ik. ;)

4. Wat is je 'holy grail' item?
Ik heb niet echt super 'expensive' en dure merken make-up, maar één merk ben ik echt heel erg fan en ook prima betaalbaar. Maybelline! Ik ben dol op de Maybelline mascara's en eyeliner. Ik gebruik al zóó lang de mascara's van Maybelline. Ik gebruik vooral 'The Rocket volum express' en de 'One by One'.
Sinds kort gebruik ik ook de Master presice eyeliner van Maybelline en ik ben super blij met dit product. Ik heb veel eyeliner geprobeerd maar deze is tot nu toe echt mijn favoriet!

En dat waren de vragen alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden en als je zelf deze tag ook wil doen, doe het gewoon! Ik zou het super leuk vinden om te lezen. Maar ik heb nog een vraag voor jullie; wat vinden jullie nou van make-up? Ik zou het super leuk vinden als je zou willen reageren!

XOXO





Geen opmerkingen:

Een reactie posten